Řád školní jídelny (ŠJ) je soubor pravidel a opatření spojených s provozem místností ŠJ určené ke stravování žáků a zaměstnanců školy.
Právo na stravování ve školní jídelně mají žáci v době jejich pobytu ve škole a zaměstnanci v době jejich minimálně tříhodinové přítomnosti na pracovišti.
Žáci a jejich zákonní zástupci mají právo vznést připomínky ke stravování přímo u vedoucí stravování nebo u ředitele školy.
Žáci se řídí vnitřním řádem školní jídelny, pokyny zaměstnanců školy.
Žáci jsou povinni chovat se při stravování slušně, ohleduplně v souladu s hygienickými a společenskými pravidly při stolování ve školní jídelně a dodržovat podmínky šetrného zacházení s majetkem školy. Zjištění technické závady má strávník povinnost nahlásit dozoru nebo vedoucí stravování.
ŠJ je v provozu v pracovní dny od 6,00 – 14,30hodin.
Dopolední výdej do jídlonosičů v ZŠ je povolen od 10,45 hodin do 11,15 hodin.
Odpolední výdej do jídlonosičů v ZŠ (vyzvednutí stravy první den) 13,20 – 13,40 hodin.
Vydej do jídlonosičů v MŠ (vyzvednutí stravy první den) 10,15 – 10, 45 hodin.
Pokud je strávník nemocný a rodiče vyzvednou stravu do jídlonosiče již v pátek, je po dohodě s vedením školy možnost vyzvednout stravu s sebou do jídlonosiče i v pondělí. Důvodem je neodhadnutí průběhu nemoci během víkendu.
Dohled ve ŠJ zajišťují pedag. pracovníci školy, případně jiní zaměstnanci školy. Rozvrh dohledů je vyvěšen ve ŠJ.
Pracovníci vykonávající dohled vydávají pokyny k zajištění kázně žáků, hygienických a kulturních stravovacích návyků; případný úraz či nevolnost hlásí strávníci pedagogům. (strávníci si odebírají obědy u výdejního okénka v jídelně, polévku si nalévá každý sám kromě dětí 1.st., nápoje jsou připravené v termosech; po konzumaci obědu si použité nádobí každý strávník odkládá do vyhrazených prostor-odkládací okénko).
Běžný úklid během provozní doby zajišťují v jídelně pracovnice školní kuchyně, včetně stolů a podlahy znečištěných jídlem.
Mimořádný úklid během výdejní doby (rozbité nádobí, rozlité nápoje aj.) zajišťuje dohled s aktuálními účastníky.
Úklid po skončení provozní doby zajišťuje škola.
Vedoucí stravování vydává soubor pokynů pro žáky i rodiče – způsob placení, způsob přihlašování a odhlašování ke stravování, výdej jídla při onemocnění žáků.
Způsoby placení a odhlašování stravy je platbou z běžného účtu inkasem (po zavedení nebo změně nutno odevzdat kopii do kanceláře školní jídelny) č. ú.: 171328211/0300 , v.s. evid. č. strávníka.
Odhlášení či přihlášení stravy lze provést do 13,00 hodiny na následující den:
První den neplánované nepřítomnosti ve škole nebo školském zařízení má strávník nárok na odebrání stravy do jídlonosičů. Pokud zákonný zástupce neodhlásí své dítě ze stravování nebo si stravu neodebere, ale školní jídelna ji připraví, je zákonný zástupce povinen uhradit náklady na přípravu stravy.
Pokud nebude mít strávník zaplacené obědy na další měsíc v daném termínu, bude odhlášen.
Při účasti hromadných akcích školy (výlety, kurzy, aj.) se obědy odhlašují nejpozději pět dní před odjezdem na akci z důvodu objednávek potravin.
Vedoucí stravování sestavuje jídelníček, který vyvěšuje na webu školy, ve ŠJ a u kanceláře.
Strávníkům je vydán kompletní oběd. Žáci nesmí být nuceni ke konzumaci celého vydaného jídla a vraceni k dojídání. Strávníci neodnášejí jídlo z jídelny.
Personál kuchyně věnuje pozornost dodržování základních hygienických pravidel.