Kamenný újezd

Výchovný poradce a metodik prevence

Naši výchovní poradci

Mgr. Bc. Marie Součková

výchovná poradkyně

+420 778 718 526
souckova@zsku.cz
každé pondělí 13:30-14:30
po předchozí telefonické domluvě
Mgr. Bohumil Novotný

výchovný poradce

+420 776 766 022
novotny@zsku.cz
každé pondělí 13:30-14:30
po předchozí telefonické domluvě

Výchovný poradce zajišťuje následující činnosti:

  • pomáhá s řešením výchovných a výukových problémů žáků
  • spolupracuje s metodikem prevence, asistenty pedagoga, ostatními pedagogickými pracovníky a vedením školy
  • zajišťuje spolupráci s řadou institucí, které se zabývají specializovanou péčí o mládež (pedagogicko-psychologická poradna, středisko výchovné péče, dětský diagnostický ústav, speciální pedagogické centrum, sociální kurátoři, policie)
  • spolu s třídními učiteli podává návrh na vyšetření žáků v pedagogicko-psychologické poradně nebo ve speciálně pedagogickém centru
  • podílí se na zpracování Plánů pedagogické podpory a Individuálního vzdělávacího plánu pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
  • pomáhá nastavit pro žáky se speciálními vzdělávacími opatřeními vhodná podpůrná opatření
  • sleduje nadané žáky a pomáhá jim nastavit podpůrná opatření, resp. PLPP
  • věnuje zvýšenou pozornost žákům s rizikovým chováním
  • zajišťuje poradenskou činnost pro vycházející žáky

Přijímací řízení

Přijímací řízení v roce 2024/2025
Informativní schůzka s rodiči k přijímacímu řízení: leden 2025

Školní metodik prevence

Metodik prevence působí na škole jako poskytovatel poradenských služeb spolu s výchovným poradcem. Základními cíli strategie primární prevence sociálně patologických jevů jsou výchova ke zdravému životnímu stylu a rozvoj sociálních kompetencí dětí.

Mgr. Magdalena Broučková

metodik prevence

+420 778 718 523
brouckova@zsku.cz
úřední hodiny: úterý 10:35—12:15
po telefonické domluvě

Na co se metodik prevence zaměřuje?:

  • násilí a šikanování
  • záškoláctví
  • kriminalita, delikvence, vandalismus aj. formy násilného chování
  • ohrožení mravnosti a mravní výchovy mládeže
  • xenofobie, rasismus, intolerance a antisemitismus
  • užívání návykových látek (vč. opomíjeného alkoholu a cigaret), anabolik a medikamentů
  • netolismus (virtuální drogy) a gambling (patologické hráčství)
  • divácké násilí
  • komerční sexuální zneužívání dětí
  • syndrom týraných a zneužívaných dětí
  • sekty a sociálně patologická náboženská hnutí.

Ve škole je organizována tzv. primární prevence, která zahrnuje veškeré konkrétní aktivity s cílem předejít problémům a následkům, jež jsou spojeny se sociálně patologickými jevy. Důraz je kladen zejména na specifickou primární prevenci, tj. systém aktivit a služeb, které se zaměřují na práci s populací, u níž lze v případě jejich absence předpokládat další negativní vývoj. Dále pracujeme v oblasti nespecifické primární prevence. Tou se rozumí aktivity, jejichž obsahem jsou všechny metody a přístupy umožňující rozvoj harmonické osobnosti, včetně možnosti rozvíjet nadání a zájmy a provozovat pohybové a sportovní aktivity. Tato část prevence není specificky zaměřena a zahrnuje tedy všechny žáky školy.

Minimum pro rodiče

Nedílnou součástí prevence musí být i komunikace s rodiči. Minimální preventivní program školy naleznete zde

1.

Rodiče by si měli všímat nejrůznějších projevů, které by mohly být známkou šikany. Mohou to být například změny chování a nálady dítěte, bolesti břicha před cestou do školy, poničené pomůcky nebo stálý nedostatek peněz.

2.

Pokud se dítě se svým trápením svěří, je důležité, aby mu rodiče věřili a citově ho podpořili.

3.

Je potřeba zjistit co, kdy, kde a jak se stalo.

4.

Následuje návštěva školy. Je důležité informovat třídního učitele a ředitele a zjistit, zda je škola schopna odborně pomoci.

5.

Rodiče se mohou obrátit na specialistu v pedagogicko – psychologické poradně nebo ve středisku výchovné péče.